کد مطلب:276390 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:125

قوت یافتن ابدان و دل های مؤمنین هنگام ظهور
بر این معنی دلالت دارد روایتی كه در بحار از خصال به سند خود از حضرت سیّد الساجدین علی بن الحسین علیهما السلام آورده كه فرمود: هنگامی كه قائم ما - عجّل اللَّه فرجه الشریف - بپاخیزد، خداوند - عزّوجلّ - از شیعیان ما آفات را دور می سازد و دل هایشان را مانند قطعه ای از آهن قرار می دهد و نیروی هر یك از مردانشان را به مقدار چهل مرد می گرداند و آن ها حكام و سران زمین خواهند بود. [1] .

و از بصائر در حدیثی از حضرت امام باقرعلیه السلام منقول است كه فرمود: هرگاه امر ما واقع شود و مهدی ما بیاید، هر مردی از شیعیان ما از شیر قوی تر و از نیزه برّنده تر خواهد بود. دشمنان ما را با پاهای خود لگد می كند و آن ها را با دست خود می زند. در این هنگام است نزول رحمت و فرج خداوند بر بندگان. [2] .

و در كمال الدین از حضرت امام صادق علیه السلام آمده كه فرمود: این كه لوط به قومش گفت: «لَوْ أَنَّ لِی بِكُمْ قُوَّةً أَوْ آوی إِلی رُكْنٍ شَدِیدٍ»؛ [3] كاش نیرویی داشتم كه در برابر شما ایستادگی كنم یا به پناهگاه محكمی پناه می بردم. مقصودش جز این نبود كه نیروی قائم علیه السلام را تمنا كند و ركن شدید (=پناهگاه محكم) یاران او هستند كه یك مرد از آن ها قوّت چهل مرد را دارد و دلش از كوه آهنین محكم تر است و اگر به كوه های آهن برسند، آن ها را می پیمایند، و شمشیرها را كنار نگذارند مگر وقتی كه خداوند - عزّوجلّ - راضی شده باشد. [4] .

و در بحار از حضرت امام باقرعلیه السلام آمده كه فرمود: هرگاه چنان شود، هر مرد از شماها نیروی چهل مرد را یابد و دل هایشان همچون قطعه ای آهن گردد كه اگر با آن دل های محكم به كوه ها حمله كنید آن ها را خواهید شكافت. [5] .



[ صفحه 224]



و در روضه كافی از حضرت ابی عبد اللَّه صادق علیه السلام روایت است كه فرمود: هنگامی كه قائم علیه السلام بپاخیزد، خداوند نیروی گوش ها و چشم های شیعیان ما را افزون می گرداند تا این كه میان آن ها با قائم پیكی نخواهند بود، آن حضرت با ایشان سخن می گوید و آنان می شنوند و او همانجا هست. [6] .

و در حدیث دیگری از آن حضرت آمده كه فرمود: در زمان قائم - عجّل اللَّه فرجه الشریف - مؤمنی كه در مشرق است برادر خود را كه در مغرب است می بیند و همچنین آن كه در مغرب است برادر خود را كه در مشرق است می بیند. [7] .


[1] بحار الانوار: 316:52.

[2] بصائر الدرجات: 24.

[3] سوره هود، آيه 80.

[4] كمال الدين: 673:2.

[5] بحار الانوار: 335:52.

[6] روضه كافي: 240.

[7] بحار الانوار: 391:52.